EU ETS jest nielegalne

Posted on Sierpień 2, 2011

0


Zdaniem większości linii lotniczych EU ETS jest nielegalne.
„Stowarzyszenia transportu lotniczego i 21 linii lotniczych z kraju i zagranicy wyraził zdecydowany sprzeciw na seminarium w poniedziałek przed unijny plan na życie państwa w jego Systemem Handlu Emisjami (ETS).

Począwszy od 1 stycznia, wszystkie linie lotnicze obsługujące loty do Europy będą wymagane przez UE są włączone do systemu, systemu, który zmusza zanieczyszczeń do zakupu pozwoleń na każdą tonę dwutlenku węgla emitują powyżej pewnego cap. Ci, którzy nie przystąpić do systemu, będą musiały stawić czoła grzywny i zawieszenia lotów.

Linie lotnicze powiedział, że są one zobowiązane do zakupu zezwoleń na emisje uwolnione w ciągu całego lotu, tylko niewielki procent z nich może być w rzeczywistości w przestrzeni powietrznej UE.

Nancy Young, wiceprezes ds. ochrony środowiska z Air Transport Association of America, powiedział, że ich wyniki monitoringu wykazały mniej niż 9 procent emisji z lotu z San Francisco do Londynu odbywają się w przestrzeni powietrznej UE.

Około 29 procent emisji odbędzie się w USA przestrzeni powietrznej, 37 procent w kanadyjskiej przestrzeni powietrznej, a 25 procent na pełnym morzu, powiedziała seminarium.

Prowadzona przez China Air Transport Association, seminarium wzięło udział osiem kontynentalnej linii i 13 przewoźników zagranicznych, w tym American Airlines, Delta Airlines, United Airlines, All Nippon Airways, Singapore Airlines, Qantas, jak również jeden z Afryki, jeden z Hong Kong Specjalny Region Administracyjny i dwóch z Tajwanu.

Nałożonego podatku to więcej niż tylko „niewłaściwe”, powiedział Zhang Baojian, regionalnym wiceprezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego północnej Azji.

„EU ETS jest nielegalne”, powiedział.

Choć plan ETS jest częścią polityki klimatycznej UE, to nie pomaga redukcji emisji w ogóle i może być szkodliwe, delegatów linii lotniczych powiedział.

Mark Watson, szef ds. ochrony środowiska z Cathay Pacific, powiedział, że EU ETS jest krzywdzące dla non-stop długodystansowych, które są bardziej wydajne niż loty z przystanków pośrednich.

Na przykład, Hongkongu do Londynu lot non-stop jest 16 procent krótszy i emitują mniej dwutlenku węgla. Ale to przyciągnąć dodatkowych 76 procent niż za przelot z Hongkongu do Londynu kierowane przez zatrzymać pośrednika na Bliskim Wschodzie, ponieważ tylko w rewanżu z Bliskiego Wschodu do Londynu przyciągnie opłaty węgla, powiedział.

Ponadto UE nie gwarantuje dochodów ze sprzedaży pozwoleń na handel uprawnieniami do emisji będzie skierowane do środowiska lub klimatu projektów zmian. Oznacza to, że poszczególne państwa członkowskie UE będą w stanie wygenerować dodatkowe przychody z lotnictwa, powiedział.

Dobrym przykładem, Watson powiedział, jest w Wielkiej Brytanii, gdzie pasażerowie odlatujący płacić podatku lotniskowego, która powstała jako podatek na ochronę środowiska, ale jest używany do pęcznienia ogólnej puli podatków, powiedział.

Australia, Nowa Zelandia i Japonia także rozmyślałem nad systemów opłat linie lotnicze dla emisji CO2 w ich przestrzeni powietrznej.

Linie lotnicze mogą zostać obciążony więcej niż jeden raz na tym samym emisji CO2 i koszty zostaną ostatecznie przerzucone na pasażerów.

„Nie jesteśmy w zaprzeczeniu o zmianach klimatu i poważnie myślimy o rozwiązywaniu odpowiedzialność za środowisko Nasza emisji muszą być regulowane – ale to trzeba zrobić na szczeblu globalnym poprzez wdrożenie globalnego podejścia”, powiedział Watson.”

China Daily

Reklamy